21e Einstein Marathon in Ulm: Een groot succes voor SAX Power
De Einstein Marathon is elk jaar in de herfst een groot evenement in Ulm en Neu-Ulm, ver buiten de hardloopscene. Ongeveer 10.000 deelnemers zijn aanwezig, waaronder veel bedrijfsteams – en in 2025 voor het eerst ook een team van PV-opslagfabrikant SAX Power. 29 collega’s gingen in stijlvolle SAX-hardloopshirts de baan op: deels over de marathon- of halvemarathondistances, deels in de gezondheids- en recreatielopen over kortere afstanden. Zelfs klassementen voor inline skaters, handbikes en wandelaars behoren tot het evenement, waarbij altijd talloze toeschouwers langs de route zorgen voor sfeer en motivatie.
„Vol energie“ was het SAX-team, zo stond het op de shirts en zo geldt het ook voor onze opslagsystemen, die meer stroom bruikbaar maken dan elk ander fabrikaat. Geen wonder dus dat de collega’s direct op de 40e plaats eindigden van de 249 deelnemende teams – een uitstekend resultaat! Een verband tussen hardlopen en Albert Einstein is bij SAX gemakkelijk te leggen, want net zoals de Nobelprijswinnaar veel uithoudingsvermogen nodig had om tot zijn revolutionair nieuwe kijk op de wereld te komen, zo werd ook de SAX-technologie als een baanbrekende innovatie jarenlang ontwikkeld voordat deze zijn intrede deed in de huizen van duizenden tevreden gebruikers.
Het doel van de runs is de Münsterplatz in Ulm, waar alle aankomenden worden gevierd en sport zich verbindt met een feestelijke sfeer. Natuurlijk was PV-opslagfabrikant SAX Power ook aanwezig met een stand, waar geïnteresseerden de SAX-thuisbatterij konden bekijken en te weten kwamen waarom deze dit jaar als beste van alle opslagsystemen in Duitsland is geëindigd. En waarom het „de intelligentste stroomopslag“ is, zoals ook op de shirts te lezen was – natuurlijk met een verwijzing naar Einstein als naamgever van het evenement. Wij zijn ervan overtuigd: de grote wetenschapper zou trots zijn op ons team – en onze technologie.
Impressies







